נזקי אל על יצומצמו בטיסות מטען מיוחדות של ציוד להתמודדות עם ה'קורונה' 

בימים כתיקונם תופסת פעילות הטסות המטען פחות מ-10% מפעילות חברות התעופה, אך בימי הקורונה הוא ממשיך לספק נחמה לאל על ולחברות תעופה נוספות * אל על תבצע 150 טיסות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים של ציוד רפואי מסין לאיטליה דרך ישראל * מטענים יקרים, נא לחגור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

נפח פעילות הטסות המטען, שבימים כתיקונם תופס פחות מ-10% מפעילות חברות התעופה, מספק בימים אלו תעסוקה ופרנסה לאל על, וזאת בעקבות הסכם מוערך בהיקף של עשרות מיליוני שקלים על הפעלת כ-150 טיסות מטען בחצי השנה הקרובה.

מדובר בעסקה שחתמה אל על מטענים עם חברת הלוגיסטיקה הגלובלית KUEHNE+NAGEL, כאשר במסגרתה תפעיל אל על, בחודשים אפריל עד אוקטובר, טיסות מטען מסין לאיטליה דרך ישראל. ההטסות מיועדות להובלת מטענים עם ציוד להתמודדות עם מגפת הקורונה.

טיסות אלו יחלו לפעול בימים הקרובים במתכונת של שתי טיסות יומיות, כאשר טיסות המטען של אל על בחזרה מאיטליה לנתב"ג יעברו דרך אנגליה, צרפת, גרמניה, הולנד ושווייץ. בשבועות האחרונים מפעילה אל על טיסות מטען לצד טיסות יזומות להשבת ישראלים. הטיסות הסדירות ליעדים השונים הופסקו, והן לא צפויות להתחדש לפחות עד ל-9 במאי.

לאחרונה אף הסבה אל על שני מטוסי 777 ממטוסי נוסעים למטוסי מטען, לאחר הוצאת המושבים מהם. השבוע כבר נערכה טיסת בכורה למטוסים הללו בתצורה הנוכחית שלהם (כפי שניתן לראות בתמונות). בימים אלה מטיסה אל על הטסות מטען גם במטוסי הדרימליינר החדשים שלה, כאשר הציוד מועמס בבטן המטוס ובסיפון העליון על גבי המושבים הריקים מנוסעים.

חברות תעופה נוספות פנו יותר לאפיק הטסות המטענים. ישראייר מפעילה טיסת מטען יומית ללונדון במטוס נוסעים, בנוסף מבצעת החברה גם טיסות לסין, עם עצירה בדרך, עבור הובלת ציוד רפואי. חברת התעופה ארקיע, שהייתה אמורה להפעיל טיסות לסין, לא תבצע בשלב זה את הטיסות, היות והלקוח שעבורו היו אמורות להתבצע הטיסות, ביטל את העסקה.

חברות תעופה זרות כדוגמת קוריאן אייר, או חברות התעופה הסיניות היינאן, סצ'ואן איירליינס וקתאי פסיפיק, מובילות טיסות מטען לישראל. החברות בחלקן ביצעו הטסות של ציוד רפואי מטען עבור משרד הביטחון, כאשר ההטסות מתבצעות באמצעות חברה זרה ולא ישראלית, משום שיש פעמים שרכישת הציוד כוללת את ההטסה לישראל.

מבחינת רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים באל על מסר: "פרויקט זה מאפשר לאל על לפתוח טיסות קו סדירות למטען ביבוא מאירופה על בסיס יומי, מלונדון, פריז, מילאנו, פרנקפורט, אמסטרדם וציריך. הוספת הטיסות מהווה תוספת קיבולת משמעותית למטען ביבוא מאירופה, דבר שיאפשר לתעשיות הישראליות וליבואנים להחזיר את העסקים למסלולם בהקשר של החזרה לעבודה של המשק הישראלי".